Blog

Niewielkie stoisko targowe. 5 rzeczy, które pomogą osiągnąć Ci sukces podczas targów.

Doradzamy na co zwrócić uwagę a czego unikać planując udział w targach.

Co robić aby optymalnie wykorzystać niewielki budżet.

LOKALIZACJA

Jeśli masz jeszcze sporo czasu do targów i rozmieszczenie stoisk jest na etapie planowania to świetna wiadomość. Dobra lokalizacja stoiska targowego to jedno z większych Twoich sprzymierzeńców. Najlepsze miejsca na środku hali są zarezerwowane dla dużych wystawców, ale żeby optymalnie wykorzystać powierzchnie organizator „wypełnia” przestrzeń pomiędzy nimi mniejszymi stoiskami. Wykorzystaj to. Twoja marka będąc blisko liderów branży będzie się lepiej kojarzyć zwiedzającym. Jeśli możesz wybierz stoisko narożnikowe, stoisko otwarte z dwóch stron wydaje się większe i jest lepiej widoczne. Miejsce niedaleko wejścia oraz główne ciągi prowadzące do środka hali będą dobrym wyborem.

Festiwal Fryzjerski Hair Fair w Katowicach - OneMedia

Festiwal Hair Fair w Katowicach

WYSOKOŚĆ STOISKA

Standardowa Wysokość zabudowy targowej to 2,4m. Jeśli Twoje stoisko (wykonane np. z aluminiowej kratownicy TRISYSTEM) mimo niewielkich rozmiarów będzie miało np. 3,5m wysokości, jego powierzchnia będzie się wydawała zdecydowanie większa. Na linii wzroku czyli powyżej 1,8m, będziesz mieć więcej miejsca na logo i grafikę reklamową. Wyróżnisz się i będziesz zauważalny z dalszej odległości.

Targi Franczyzy Warszawa - OneMedia

Największe Targi Franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej

STOISKO OTWARTE

Otwórz się na ludzi. Może to brzmi jak truizm, ale czy nie jest powszechne umieszczanie lady na froncie stoiska, która zastawia jego większą frontową część. Lepiej podczas rozmowy jest stanąć obok siebie niż po do dwóch stronach lady. Otwarte stoisko zachęca do podejścia. Przecież rozmowa i nawiązanie kontaktu to główne zadanie podczas targów.

Jeśli małe stoisko będzie oświetlone jasnym mocnym światłem na pewno zwróci uwagę zwiedzających imprezę targową w pierwszej kolejności. Mocne światło powiększa optycznie przestrzeń. Podświetl ściany z grafiką reklamową białym światłem, które dobrze oddaje barwy. Dobrym pomysłem jest punktowe podświetlenie eksponatów, stołu, czy lady.

Międzynarodowe Wystawy Psów Rasowych - OneMedia

Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych w Poznaniu

OŚWIETLENIE

Staraj się dobrze zaprojektować grafiki targowe. Zasada „Mniej znaczy więcej” zawsze przynosi dobre korzyści. Wykorzystaj dobrze małą dostępną powierzchnię stoiska. Pokaż logo, główne hasło. Nie umieszczaj wielu informacji. Wyobraź sobie gdzie grafika na stoisku będzie przesłonięta meblami, ladą itd. Mózg zwiedzających jest atakowany niesamowicie dużą ilością informacji i obrazów. Jeśli nie skupisz się na jednej, dwóch rzeczach nie zostaniesz zapamiętany.

Międzynarodowe Wystawy Psów Rasowych - 2 - Onemedia

Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych w Poznaniu

CZEGO UNIKAĆ:

Lokalizacji pod ścianą inną niż ta, na której jest wejście ho hali targowej.

Lokalizacji na antresoli. Z reguły trafia tam niewielu zwiedzających.

Zabudowy, któr­­a zamyka stoisko od frontu.

Zbyt dużej ilości informacji na grafikach stoiska targowego. Nie rób gazetki ściennej, zwiedzający tego nie przeczyta a już na pewno nie zapamięta.

Unikaj słabego i źle dobranego oświetlenia stoiska targowego. Jeśli nie dysponujesz dobrymi lampami LED raczej unikaj tego rodzaju oświetlenia. „Marketowe” oświetlenie LED ma bardzo niekorzystną temperaturę barwową (bardziej niebieska niż białą) i fatalne odwzorowanie barw. Jako wystawca płacisz ryczałtem za prąd i oszczędności na nim nie dadzą Ci żadnych korzyści.

Mamy nadzieję, że te kilka rad będą dla Ciebie przydatne i pomogą Ci w nawiązaniu cennych kontaktów i zdobyciu doświadczenia.

Udział w dobrze przemyślanych i zorganizowanych targach może stać się szansą na rozwój Twojej firmy. Wykorzystaj ją.

Mamy nadzieję, że tekst pomorze wam osiągnąć Ci sukces podczas targów.